gdy jego mowa nie rozwija się – ma mały zasób słów, nie mówi w ogóle lub nie tworzy zdań w trzecim roku swojego życia,
gdy jego usta są ciągle otwarte, oddycha przez buzię, zaś język znajduje się na dnie jamy ustnej (lub jest wypychany między zęby w trakcie mówienia),
gdy ma trudności z żuciem pokarmów, nadmiernie się ślini,
gdy ma stwierdzone obniżone napięcie mięśniowe w ciele,
gdy ma trudności ze ssaniem w wieku niemowlęcym lub z rozszerzaniem diety,
gdy jego mowa jest niezrozumiała dla otoczenia, ma trudności z komunikowaniem się w grupie rówieśniczej,
gdy posługuje się tylko „swoim językiem” niezrozumiałym dla otoczenia,
gdy nie nawiązuje kontaktu wzrokowego, nie reaguje na imię,
gdy płynność jego mowy jest zaburzona – często powtarza pierwsze sylaby lub całe wyrazy oraz wtedy, gdy „zacina się” w trakcie mowy,
gdy nie rozpoznaje słuchowo wyrazów podobnie brzmiących np. kura – góra,
gdy ma wadę zgryzu, jest przed lub w trakcie leczenia ortodontycznego.
Nasi logopedzi i neurologopedzi to wysoko wykwalifikowani specjaliści w swojej dziedzinie. Dzięki pracy zespołowej, zapewnimy Twojemu dziecku KOMPLEKSOWĄ opiekę logopedyczną.
LOGOPEDA – JAK PRZEBIEGA DIAGNOZA W NASZEJ PORADNI?
Diagnoza logopedyczna polega na przeprowadzeniu wywiadu z rodzicem, sprawdzeniu budowy narządów artykulacyjnych, a także ich sprawności. Określamy na jakim etapie rozwoju mowy jest dziecko, czy prezentuje ono bazowe umiejętności komunikacyjne, jak artykułuje poszczególne głoski języka polskiego, ale również jak oddycha, odgryza, żuje i połyka. Na diagnozę należy przynieść książeczkę zdrowia dziecka oraz wyniki dodatkowych badań medycznych. Warto także zabrać ulubioną zabawkę dziecka, by poczuło się bezpiecznie i pewnie w nowym miejscu.
Co ważne, diagnoza logopedyczna to proces. Nawet po rozpoczęciu terapii, nasi terapeuci ciągle rediagnozują dziecko, w celu dobrania jak najlepszych oddziaływań terapeutycznych.
JAK PRZEBIEGA TERAPIA LOGOPEDYCZNA W NASZEJ PORADNI?
Każdą terapię logopedyczną w naszej poradni nakierowujemy na osiągnięcie konkretnych celów. W trakcie zajęć logopeda usprawnia pracę mięśni, odpowiedzialnych za prawidłowe gryzienie, żucie, połykanie, oddychanie i mówienie, wywołuje prawidłowo brzmiące głoski lub wspiera i stymuluje rozwój mowy dziecka. Podczas zajęć zachęcamy rodziców do uczestnictwa w zajęciach poprzez wspólne przebywanie w gabinecie. Dzięki czemu, rodzic na bieżąco, wie jakie ćwiczenia są potrzebne jego dziecku, dostaje informację, jak utrwalać efekty terapii w domu oraz jak bawić się ze swoim dzieckiem, w celu osiągnięcia jak najszybszych efektów. Z doświadczenia wiemy, że DZIECKO-LOGOPEDA-RODZIC, to najlepszy zespół terapeutyczny!